Vores shop på www.økologienshave.dk

Handelsbetingelser

1. Betaling:

Alle priser er i danske kroner og inklusive moms (hvor det er relevant), men eksklusiv leveringsomkostninger.

Den samlede pris du accepterer, når du sender os din ordre, er det beløb, vi vil trække på det angivne betalingskort, når vi har afsendt dine varer.

Du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa-Dankort, Visa electron, Visa og MasterCard.

Vi hæver ikke beløbet på dit betalingskort, før vi har ekspederet din ordre.

 

 

2. Levering:

Dokumentation for indbetaling af kontingenter vil blive sendt pr. email. De øvrige varer vil blive sendt som pakke til nærmeste pakkeshop med GLS (kr. 42,50 eller 50,00 alt efter vægt). Gavekort sendes dog som quickbrev (kr. 27,00). Vi sender kun i Danmark.

Leveringstid: da alt arbejde er baseret på frivillig arbejdskraft, kan det tage op til en uge. Vi bestræber os dog på at afsende alle ordrer hurtigst muligt. Du vil modtage et pakkenummer pr. email. I denne mail vil det ligeledes fremgå, hvor pakken skal afhentes.

Alle de varer vi har i vores webshop, kan normalt også købes i vores café indenfor dennes åbningstider.

 

3. Reklamationsret:

De varer du bestiller hos os skal være fejlfrie ved leveringen, men skulle du alligevel modtage en vare, der har en fejl eller er fejlleveret, skal du meddele os dette senest 8 dage fra modtagelsen, så retter vi fejlen uden omkostninger for dig. Send varen tilbage i den stand, som den blev modtaget, vedlagt en skades- eller en fejlanmeldelse, så modtager du en fejlfri eller korrekt vare. Husk at angive navn, adresse, telefonnummer og fakturanummer ved returnering. Tilbagebetaling eller kreditnota for returnerede varer fremsendes inden 8 arbejdsdage fra modtagelsen. Reklamatinsretten er 2 år.

Reklamationsretten gælder for varer, der er mangelfulde i henhold til købeloven.  Reklamationsretten gælder ikke indbetaling af kontingenter (dvs. ikke-fysiske varer).

 

 

4. Fortrydelsesret:

Du har mulighed for at fortryde dit køb, og fortrydelsesfristen er 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi skal modtage denne meddelelse pr. mail, eller du kan udskrive standardfortrydelsesformularen nederst på siden. Denne fortrydelsesret gælder dog ikke ved køb af foreningskontingent. Du kan ikke fortryde blot ved at nægte at modtage varen. Du skal selv betale returneringsomkostningerne ved fortrydelse, og du bærer ansvaret for, at pakken når forsvarligt frem til os.

Man kan fortryde et køb selvom varen er brugt (en vare må kun bruges på samme måde som det er muligt at afprøve varen i en fysisk butik). Hvis varen er brugt, bliver der lavet en konkret vurdering af værdiforringelsen. En evt. værdiforringelse bliver ikke refunderet.

Hvis du vil fortryde dit køb, skal varen i øvrigt være ubeskadiget, ligesom den skal returneres i væsentligt samme stand som på leveringstidspunktet.

Du har altså 14 dage til at meddele os at du fortryder købet, og derefter 14 dage til at sende varen retur. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet varen til Post Danmark eller en anden virksomhed, som skal varetage tilbagesendelsen til os. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du gemme kvitteringen for, at du har overgivet varen til GLS eller Post Danmark med henblik på forsendelse.

Ved brug af fortrydelsesretten betaler du selv fragtomkostningerne til returneringen.

Når vi har modtaget varen retur og har kontrolleret, at det returnerede lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig, inklusive udgifterne til vores fremsendelse til dig, via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage op til 14 dage.

Mener vi, at betingelserne for, at du kan udnytte fortrydelsesretten, ikke er opfyldt, kontakter vi dig pr. email med en begrundelse herfor.

 

5. ODR
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Økologiens Have, mail@okologienshave.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

6. Behandlingen af dine personoplysninger

Vi respekterer dit privatliv og behandler naturligvis dine personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen om persondata/GDPR.

De personoplysninger, du giver os når du besøger og handler på vores hjemmeside vil blive behandlet af os som dataansvarlige. Dine afgivne oplysninger er nødvendige for at du kan gennemføre din ordre, samt få dine varer tilsendt. Dine data bliver ikke videregivet til andre end de personer og firmaer, som er involveret i forsendelsen af din ordre.

Ønsker du yderligere information, kan vi kontaktes på mail@okologienshave.dk

 

 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(denne formular udskrives, udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til Økologiens have, Rørthvej 132, 8300 Odder, mail@okologienshave.dk

 

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer:

 

Bestilt den: ___________________________

 

Modtaget den: _____________________________

 

Ordre nr. _____________ eller Faktura nr. _____________

 

Forbrugerens navn: _______________________________

 

Forbrugerens adresse: _________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: ______________________________________________

 

Dato: ________________________________

 

(*) Det ikke relevante udstreges